Pracownik musi być doceniany

Jeśli działanie pracownika doprowadzi do tego że firma coś sprzeda to powinien on zostać za to wynagrodzony. Jest to dość oczywiste jeżeli chodzi o sprzedawcę ale już mniej oczywiste jeśli chodzi o szarego programistę.

Wyobraźmy sobie taką sytuację: Daliśmy potencjalnemu klientowi wersję demo naszego oprogramowania. Klient jest zainteresowany ale jeśli miałby kupić naszą aplikację to musielibyśmy dorobić pewną funkcjonalność. Koniec końców zadanie trafia do “szarego programisty”, który dodaje wymaganą funkcjonalność.  Klient jest zadowolony i kupuje nasze oprogramowanie. W takim wypadku wszyscy na drodze od sprzedawcy do “szarego programisty” powinni dostać pewien procent od umowy. Pytanie pozostaje tylko jeszcze jak te procenty podzielić. Jakieś sugestie?

Procent od umowy z jednej strony daje kasę, a z drugiej strony wysyła wiadomość – jesteś tu potrzebny, to co robisz ma sens.


24. March 2010 by tentam
Categories: motywacja | Tags: , , , | 1 comment

One Comment

  1. Pingback: SIM – Speed Intuition Management / Björn Lundén « k s i a z k i . t y c h t a m . p l

Leave a Reply

Required fields are marked *

*


Spam protection by WP Captcha-Free